1402-08-11 09:52
898
0
87264
کنشگر فرهنگی و رسانه گلستان:

«۱۳ آبان» روزی که ظلم به زباله‌دان تاریخ پیوست

کنشگر فرهنگی و رسانه استان گلستان گفت: مهمترین پیام ۱۳ آبان این بود که مردم ظلم را از خانه خودشان به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

محمدرضا بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: روز ۱۳ آبان متعلق به جبهه و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به تک تک ایرانی‌هاست و آنها قطعا در این روز بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان ثابت خواهند کرد که هرگز حتی یک قدم نیز از آرمان‌های انسانی، اسلامی و انقلابی خود عقب نخواهند نشست.

وی توضیح داد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران را به ما یادآوری می‌کند، وقایع مهمی که در سه دوره مختلف رخ داد و موجب شد تا این روز در تاریخ کشور ماندگار شود.

وی افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، بعد از آن، کشتار خونین دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و بعد هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸ سه اتفاقی بود که در هرکدام ردپای آمریکا به عنوان نماد استکبار وجود دارد.

کنشگر فرهنگی و رسانه استان بیان کرد: ۱۳ آبان در واقع نقطه عطفی در تاریخ است که پیامدها و درس‌هایی را برای ما و همه مسلمانان جهان دارد، مهمترین پیامش شاید این باشد که اگر مومنین بتوانند در کنار همدیگر باشند و گوش به فرمان ولایت‌فقیه بدهند می‌توانند بزرگترین کارها را انجام دهند و ظلم را از خانه خودشان به زباله دان تاریخ بفرستند.

وی  خاطر نشان کرد: امام راحل فرمودند مستضعفان دنیا وارث تاریخ هستند و این وعده الهی است.

بهرامی تصریح کرد: ضدیت با استکبار تنها یک مفهوم و عقیده دینی نیست. بلکه هر وجدان آزاده‌ای که الفبای غیرت را بداند، حتما قلبش را وقف این آرمان بزرگ انسانی و الهی خواهد کرد.

ایشان گفت: ۱۳ آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب دوم بود، متعلق به جبهه و یا گروه خاصی نیست.

کنشگر فرهنگی و رسانه استان افزود: این روز متعلق به تک تک ایرانی‌هاست و آنها قطعا در این روز بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان ثابت خواهند کرد که هرگز حتی یک قدم نیز از آرمان‌های انسانی، اسلامی و انقلابی خود عقب نخواهند نشست.

وی ادامه داد : ۱۳ آبان یک روز تاریخی است؛ هم تاریخی و هم تجربه‌آموز است. «تاریخی است» یعنی اینکه در این روز حوادثی اتّفاق افتاده که این حوادث در تاریخ ماندنی است و فراموش‌شدنی نیست و «تجربه‌آموز است» یعنی به ‌خاطر همین حوادث، یک واکنش هایی به وجود آمده است که آن واکنش ها برای ما درس است و مناسب است که برای آینده‌ کشور و ملّت‌مان از این تجربه‌ها استفاده کنیم.

بهرامی بیان کرد: ۱۳ آبان برای ما روز مهمّی است امّا آمریکایی‌ها از این روز خیلی عصبی می‌شوند. این روزی است که بزرگداشت آن، اعصاب آمریکایی‌ها را خُرد می‌کند. چراکه سه حادثه در این روز اتّفاق افتاده بعضی مستقیماً مربوط به آمریکایی‌ها است، بعضی غیر مستقیم مربوط به آمریکایی‌ها است.

کنشگر فرهنگی و رسانه استان تاکید کرد: امروز، آمریکا قدرت مسلّط جهان نیست؛ بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا معتقدند که آمریکا دارد رو به افول می‌رود، ذرّه‌ذرّه دارد آب می‌شود. این را نه اینکه ما بگوییم؛ البتّه عقیده‌ ما هم همین است امّا تحلیلگران سیاسی دنیا هم این را دارند می‌گویند. نشانه‌هایش هم واضح است؛ از مشکلات داخلی و اخلاقی آمریکا گرفته که بی‌سابقه است تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی و...

بهرامی افزود: پر واضح است در چنین شرایطی اینها با برنامه وارد میدان شده‌اند و تمام تلاش‌شان این است که بلکه بتوانند ملت ایران را با خودشان همراه کنند و کاری کنند که ملت ایران عقیده‌اش بشود عقیده سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها.

وی ادامه داد: فلذا اینها شروع می‌کنند محتوای ذهنی برای جوان درست کردن؛ این حجم عظیم دروغ‌ها در شبکه‌های مجازی هم به خاطر این است. این همه حرف‌های انحرافی و خلاف واقع، این همه تهمت، برای این است که دشمن برای این ذهنِ فعّال، محتوا درست کند.

فعال اجتماعی گفت: راهبرد در این موقعیت همان بیانات حکیمانه و هوشمندانه رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای است که مدام می فرمایند«جهاد تبیین، جهاد تبیین» و این را بر ما یک فریضه قطعی و فوری اعلام کردند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.